Wednesday, May 16, 2007

Krudla i udla...

Se så fin krølle Ayat har? :)


Jeg visste det var 2 krøllebilder tilgjengelig et sted, og der fant jeg dem. Se disse genene dere! :) Her krølles det og krølles det, og hvis vi bare ikke klipper håret til Tobias på et halvt år blir han sikkert seende ut som sin Onkel Are som var HELT full i krøller på den tiden. Og som Tobias sier nå for tiden... "Kruvle, krøuvle, kruvle, krauvle...krølle.."
Kan mormoren ta en oppramsing på hvor mange med krølle-genet vi er befattet med i slekten forresten? Da tror jeg vi får full oversikt. :)

3 comments:

Murmel said...

Mormoren sier at oldefaren til Tobias og krøllegjengen hadde tusen og en krøller da han var liten og ingen klippet den lille gutten før han var 4 år eller der om kring. Jeg får se om ikke jeg kan få skannet eller tatt et bilde av fotografiet han har av seg selv og alle krøllene. Ingen andre har hatt krøller bortsett fra faren hans, altså min farfar. Jeg kan huske da slekten var samlet da jeg var liten, at han ble kalt for Krølle. Jeg syntes det var en stor overdrivelse, men det var jo fordi alle krøllene nesten hadde forsvunnet proporsjonalt med alderen... Jeg og mine søstre har hatt "fall" i håret. På deres mormors side (oldemor) kan jeg ikke huske en eneste krølle, bare fall... og kanskje helst stritt hår! Are sine krøller kommer gjerne fra Askvoll :)

Nomaden said...

Ayat sine krøller er ihvertfall bortevekke!

Vi får se hva som skjer med Maimona :-)

Murmel said...

Her er noen av de "gamle". Men til og med mormors pappa hadde noen krøller ja! Han Alexander Ask! Det var ikke stritt, nei.
http://picasaweb.google.no/solbrekka/GamleDager?authkey=Y9gJXbUAIbA

(Lim inn i url-feltet)