Wednesday, December 26, 2007

Julefeiring




















Er det bare mormor som skal skrive her? Hmmmmm? Jeg bare spør! Du mamma , du burde jo lære dette til barn? Hadde ikke det vært en idé? Men ok! Dere har feiret Eid og vi feirer Jul. På julaften så var vi i Sun Break. Og de som var der var naturligvis oldefar, tanter og onkel med Tobias og mormor. Jeg har allerede sendt bilder til dere . Vi har pyntet juletre både oppe hos oldefar og nede hos meg. Mormor har et veldig skjevt tre, så for at det ikke skulle velte helt, måtte jeg henge en veldig tung ballerinajulekule opp i den andre siden av treet. (Jeg bare tuller - treet velter ikke uansett :-) Julenissepynten har jeg bestilt helt fra Danmark. Det er en kopi av noe gammel julepynt . Tone hjalp meg med å pynte juletreet nede hos meg. Vi pyntet litt på oldefar sitt også.





















Til jul så fikk jeg en kjempefin stjerne å ha i treet av Tobias, Eirin og Atle. Den har masse deilig krydder på seg, anis og kanel og dufter deilig!



















Alle sammen spiste deilig julemat, pinnekjøtt, og vi hadde iskake til dessert. Litt senere fikk alle gaver og den som fikk mest tror jeg nok var Tobias :-)
Han fikk en brannbil av mormor. (Han fikk mange andre biler og traktorer også!)

3 comments:

hijabinfo said...

Det hørtes ut som dere hadde det veldig koselig!

Vi holdt på å le oss i hjel av den ballerinadamen :)

Murmel said...
This comment has been removed by the author.
Murmel said...

Ja, den ballerinadamen fant jeg på Løitens Lys på Løten i Hedmark (?) på vei til Trysil. Det var et stooort hus (nedlagt fabrikk) med alle former for stearinlys og julepynt og servietter og tilbehør og U name it. Hold man på å gå amok? Vel, jeg tok med en gang noe opp i kurven (og det var en kurv-kurv!) som etter å ha rundet et hjørne, ble tømt og man tok noen andre ting og man ble helt kjøpegal og overveldet og frustert og lykkelig på en gang, ha ha! Jeg endte opp med bare et stearinlys som nesten ser ut som en slags anemone (?) og julepynt, bl a ballerinadamen og en sko og en slags nisse i samme stil som damen. Skoen fikk Tone i julegave og Eia sitt juletre fikk den tynne nissen. Og sååå husket jeg at vi har Løitens her i Bergen også og passet på å gå dit en dag det passet.. Men det er en liten butikk i forhold til moderen på Løten. Men man blir en smule kokkeliko der også :-)